tirsdag den 5. juli 2011

Kan Google tillade sig alt?

Det er vigtigt at spørge sig selv: "Kan Google tillade sig alt?" Det viser sig netop nu, at Google har et noget specielt forhold til det at starte mange projekter og så bare opgive dem - uden at du som bruger kan gøre spor ved det. Google HotPot og Google Tags er blevet lukket [ref: http://seoanalyst.dk/google-lukker-google-tags/], nu lukkes Twitter Realtime Search i forbindelse med at Google + introduceres [ref: http://digitizor.com/2011/07/05/google-disables-realtime-search/], og vi får som tilskuere til disse ændringer hurtigt den mistanke, at Google er blevet ganske enerådende i forhold til hvad de "gider" bruge tiden på.

Hvad mener du selv om denne tendens? Begynder Google at opføre sig som Microsoft også gjorde dengang de blev dominerende? Microsoft har lært at tilpasse sig markedet ved at lære at lytte til brugerne, men vil Google gøre det samme?

Eller skal brugerne vende Google ryggen ved f.eks. at bruge Bing, Yahoo og andre søgemaskiner før Google stopper sin aggressive stil? Alt dette er RIGTIG gode spørgsmål, for en krig med giganten kan koste ens virksomhed rigtig dyrt. Det kan afgøre ens virksomheds overlevelse at tage fejl når Google tager fløjlshandskerne af - og det var ikke meningen med en søgemaskine som skulle være en service for internetbrugerne, vel?

Giv din mening til kende, og lad os få en lille debat om emnet? På forhånd tak for deltagelsen...

Ingen kommentarer: