tirsdag den 7. september 2010

SEO-LEX nu også udkommet på engelsk

Jeg ser det som meget positivt, at Thomas Rosenstand har valgt at udgive SEO-LEX på engelsk. Faktisk ville jeg ønske flere danske iværksættere havde samme mod, for vi har brug for aktive iværksættere som sætter handling bag ordene.

Thomas har været så fornuftig at tage de danske eksempler direkte, og har netop i sin tekst fortalt at alle principperne generelt kan overføres til ethvert land. Konceptet er rigtigt, for mange andre tøvende entreprenører har udsat deres projekter med undskyldninger som "Jeg skal have overført billederne til engelske forhold" m.v. når jeg har forsøgt at inspirere og motivere flere til at søge mod de internationale markeder.

Vi må nemlig erkende, at mange danskere er nogle fattigr*ve når det gælder at ville gøre en reel indsats for at skabe en øget omsætning. "Koster den e-bog virkelig 150,-?" lyder spørgsmålet altimens de gladeligt går ned i den lokale boghandel og køber en biografi til det dobbelte (eller mere)...

Gratisterne får nu engang altså kun det de betaler for - nemlig ingenting.

Det er så dejligt nemt at påstå, at det at tjene penge online ikke virker når der ikke sker nogen handling. Folk opretter en blog, og når de så ikke straks tjener den første tusse den første dag, så giver de op. Helt anderledes forholder det sig med enkelte, som FÅR resultater. Jeg havde f.eks. en kommentar på min Tjen penge på nettet - i din fritid blog, hvor hun var opløftet af at hun på kun 2 dage havde tjent 40,- Hvis bare den smule var fortsat hele året havde hun en ekstraindtjening på over 7.000,-. Det mest opmuntrende var dog, at denne kvinde ville stræbe højere - og jeg håber for hende at det lykkes. :-)

Der er nemlig TALRIGE eksempler på at dem som HANDLER på den information de får, også vil få succes, men det er ikke altid den vej mange danskere går. Selvom jeg selv er pæredansk, så skuffer det mig voldsomt, at vi er nødt til at drage udenlands for at tjene kassen. I alt for mange tilfælde er danskerne selv skyld i at mange produkter udgives direkte i udlandet, for janteloven har alt for gode rammer blandt flertallet.

Her adskiller SEO-LEX sig også fra flertallet af e-bøger. Forfatteren er utrolig hjælpsom på sin blog med diverse videoindlæg der inspirerer og motiverer, og det går direkte i det helt rigtige segments indbakke. Gratisterne synes nok det er arrogant at høre, men der er altså forskel på om du vil drive søgemaskineoptimering alvorligt, og begynde at leve af det, eller om du bare har en lille hobbybutik.

Effekten af SEO-LEX er alle pengene værd - uanset om det er på dansk eller engelsk - som jeg også skrev tidligere i indlægget "SEO materiale på dansk" jeg skrev for over et år siden, nemlig den 28. august 2009.

Men nu kan du i hvert fald dele SEO-LEX med engelsktalende folk også, og du kan via Plimus få mulighed for at sælge produktet også. Så mon ikke du lige så godt kunne slå to fluer med ét smæk: hjælpe andre, og tjene penge samtidig?

Held og lykke med projektet - både til forfatteren og til evt. kommende forhandlere. :-)

5 kommentarer:

SEO-LEX sagde ...

Hej HEnrik

Tak for de pæne ord om SEO-LEX. Jeg ser en større udfordring på det internationale marked, hvor jeg er en meget lille fisk i en meget, meget stor dam. Til gengæld er dammen jo netop....STOR!

Det bliver spændende - og jeg glæder mig.

Henrik V Blunck sagde ...

Det forstår jeg godt. Jeg synes netop også udfordringen er sjov på grund af markedets størrelse.

Men selvom du muligvis er en lille fisk i den store dam, så kan du godt være stolt over at være en meget pædagogisk fisk i dammen. Der er ikke mange der er lige så gode med deres videoer. I er en håndfuld der har forstået elementerne i god visuel kommunikation, og det fortjener ros. :-)

Mette sagde ...

Hej Henrik

Jeg har læst godt med på dine blogge de sidste dage. Der er meget jeg er blevet inspireret af og jeg har allerede nu idéer til 15 nye artikler på min blog. Jeg har reserveret 20 domænenavne og holder det langsigtede fokus. Aktuelt bygger jeg min side www.sanseintegration.blogspot.com op med en masse relevante artikler og jeg kan se, at min side begynder at ligge nogenlunde på google, selvom den kun er 2 måneder gammel. Har du mon tid til at kaste et blik på den? Jeg har brug for et par erfarne øjne til at at vurdere om mine Adsence blokke er placeret korrekt?

På forhånd tak.

Mette

Henrik V Blunck sagde ...

Der er bestemt intet galt med reklameblokkene - omend jeg ville bruge titler i blå (ligesom overskriften i toppen), tekst i sort, og så bevare de blå links.

Måske kan dette billede også bruges:
http://www.rocketface.com/images/placement_of_ads.gif - dér kunne det være en ide at have reklame under indlæg på hovedsiden frem for i højre side under profilteksten, men hvis den i forvejen giver en CTR der er i orden er der ingen grund til at ændre placeringen.

God vind med bloggen. Det er glædeligt at høre, at den vokser. :-)

Henrik V Blunck sagde ...

http://www.rocketface.com/images/placement_of_ads.gif for lige at gøre linket til billedet klikbart. :-)