mandag den 30. august 2010

God SEO koster faktisk meget lidt!

Når du ser effekten af god SEO, så vil du hurtigt opdage, at det faktisk koster meget LIDT i forhold til EFFEKTEN af den ekstra trafik du får ind. Du har fuldkommen ret når du nu tænker, at dette må være 2. del af den artikel jeg tidligere skrev da jeg stillede spørgsmålet "Hvorfor koster SEO så meget?"

Faktum er det er resultaterne der tæller. Omvendt læste jeg også for nylig et indlæg, der bevidste at "nøgleord er gode - men for mange bliver for meget", og det mindede mig om, at du skal passe på SEoO.

Kan du se hvad der sker med ovenstående?

Jeg har i dette indlæg kort berørt flere emner. I rækkefølge disse:


  • Effekten ved god SEO - men også de faldgruber der findes

  • Prisen på SEO

  • Mere end prisen er det resultaterne der tæller

  • Vigtigheden af nøgleord

  • Men også at du ikke bør OVERDRIVE ved at drive SEoO - Search Engine over-Optimization



Da jeg selv skriver samtlige indlæg kunne jeg godt uddybe emnerne én gang til, men for dem som allerede har læst dette ville det hurtigt blive en gentagelse af indhold jeg allerede har forklaret.

Når jeg i stedet linker til artiklerne som en naturlig del af teksten kan du som læser selv afgøre om der er noget af det du gerne vil fordybe dig i. Hvis ikke kan du gå videre.

Søgemaskinerne vil til gengæld synes rigtig godt om denne form for linkning internt fordi denne artikel pludselig har flere hundrede ords indhold. Ikke at du "kun" skulle bruge intern linkning, men det har i hvert fald en effekt.

Det er denne effekt du gerne som besøgende skulle føle er naturlig, og ikke bare spekulation i at generere en masse nøgleord i en artikel. Den kyndige læser gennemskuer naturligvis strategien - især fordi denne blog fokuserer på SEO. Men for den almindelige gennemsnits-surfer skulle dette nødigt virke forstyrrende på teksten. Det er derfor god SEO ikke er spor dyr. Trafikken kommer når emnerne er velskrevne, hvorimod den kunstige optimering bliver meget kedelig at læse, og dermed ville de kunstige sider FRASTØDE dine læsere, hvorimod den intelligente skrivning tiltrækker folks opmærksomhed fordi unaturlige gentagelser undgås.

Det burde være præcis dét du har brug for til at forstå hvorfor du har brug for en person der kan skrive gode tekster.

Ingen kommentarer: