mandag den 8. juni 2009

Søgeord eller budskab?

Nogle påstår du skal sørge for at fastholde dit fokus på dine søgeord. Jeg holder på, at det er vigtigst at fastholde sit budskab.

Hvem har mon ret?
Hvis du helt unikt kun går efter trafik fra søgemaskinerne kan du godt høste kortsigtede indtægter på folks klik på dine Adsense reklamer ud fra ren søgemaskineoptimering, men der er en BEDRE VEJ. Hvis du nemlig sørger for at FOKUSERE på dit budskab, vil du hente langt flere som ikke alene FINDER din hjemmeside, men også tilmelder sig dit RSS-feed hvorefter du ikke længere behøver at gøre nær så meget for at fastholde samme trafik.

Hvad mener jeg så med det?
Hvis du har en fordeling med 70% besøg via søgemaskiner og 30% gengangere, så tjener du mere på at satse på 55% søgemaskiner og at 45% bliver gengangere. Gentagne besøg er nemlig folk som begynder at have TILLID til dit budskab.

Der er ingen garanti for at folk søger efter det samme nøgleord næste gang de skal finde noget om dit emne. Hvis du derfor har satset alt for snævert på ganske få nøgleord vil du ikke blive fundet på afledte søgninger. Det samme gælder indtjening. Nøgleord som var godt betalte for 6 måneder siden behøver ikke at være nær så interessante i dag.

Så den gode, langsigtede indtjening kommer ved at fastholde BUDSKABET frem for at satse på nøgleord. Mere om dette i kommende indlæg... :-)

Ingen kommentarer: