fredag den 28. august 2009

SEO materiale på dansk

Det er ved at komme rigtig meget SEO materiale på det danske marked. Faktisk er folk ved at springe over hinanden af glæde over endelig at få materiale på dansk. Det KUNNE friste nogle til at tro, at det kunne betale sig at oversætte materiale fra engelsk til dansk.

Jeg ville dog hellere fastholde det materiale vi allerede har på dansk. Lige fra Thomas Rosenstands SEO-LEX 10.0 til SEO-tuning (for DanDomainShops), ganske som det også allerede lige så godt kan betale sig at kigge på Mikkel DeMib Svendsens SEO 2.0 frem for at genopfinde hjulet.

Så spørger nogle: Hvorfor skal jeg investere flere tusinde kroner på alle tre bøger?
Det kan du VÆLGE at gøre frem for at købe dig til dyre konsulenttimer. Ikke fordi det ikke kan betale sig at få personlig viden fra en mester, men ganske enkelt fordi opslagsværkerne kan bruges igen og igen.

Andre spørger: Hvor meget tjener du på at anbefale disse titler?
Jeg tjener ikke en eneste krone. Jeg har læst light-udgaverne, og kan stå inde for at de indeholder stor værdi. Jeg vil selv købe de komplette udgaver, men har lige nu en del læsning på andre fronter. Jeg formoder at de tilbagemeldinger jeg har set fra andre har været ægte, og jeg kan kun anbefale, at hvis du alligevel gerne vil lære mere om SEO kan du lige så godt lære det fra Mikkel DeMib Svendsen og Thomas Rosenstand.

På et tidspunkt overvejede jeg selv at skrive en bog om emnet, men det danske marked er fyldt godt op i forvejen, og derfor er der ingen grund til at skrive en hel bog om emnet. Jeg vil hellere give dig gode tips her på bloggen, og derefter må det være op til dig at vælge den vej du vil gå i forhold til optimering af dine sider i forhold til søgemaskinerne.

God weekend til alle her på bloggen. :-)

Ingen kommentarer: