torsdag den 30. april 2009

Hvad kan du bruge Google Hot Trends til?

Nu skal du endelig ikke begynde at skrive indhold alene fordi du opdager, at enkelte ting pludselig bliver interessante på nettet. Du vil alligevel aldrig kunne løbe helt så stærkt, men du kan i det mindste aflæse interessante tendenser, som du kan bruge i dit videre arbejde.

Her er et skærmdump fra den 29. april nær midnat, som eksempel:


Når du ser, at der er stor interesse om svineinfluenzaen (swine flu), så kan det være en god idé, at fremhæve dine artikler hvis du er en person som skriver om smitsomme sygdomme. Du kunne jo være en studerende, som måske vidste en del om emnet. Hvis du nu ser, at en tv-station frigiver forkerte oplysninger kan du bruge det som del af din artikel.

Når du gerne vil vide hvad der især er oppe i tiden kan du også bruge Google Trends til at identificere hvad der rører sig rent søgningsmæssigt. Hvis du klikker nederst på linket "More Hot Trends" får du 100 mest søgte udtryk.

Lad os nu sige, at du bare har en privat blog hvor du skriver om løst og fast i dit/jeres liv. Når du opdager, at det er tid til fastelavn kan du skrive en artikel om fastelavn, når det bliver forår kan du skrive en forårshilsen, og så fremdeles. Du kan fokusere på vigtige områder, som andre overser.

Et eksempel: du skriver en politisk blog, og pludselig er der et emne som diskuteres på aftenens nyheder, som du allerede har kommenteret. Hvad gør du? Skriver selvfølgelig en tekst med titlen: "Derfor var alle klar over xxyyzz ikke ville virke" eller noget lignende.

Bliv her på bloggen, og følg med efterhånden som der forklares meget mere om søgemaskineoptimering. Vær med i udviklingen mens det hele beskrives, og sættes i system. God læselyst.

Ingen kommentarer: